ponedeljek, 17. februar 2014

KOSTARIKA: PARK SELVATURA IN NOČNI POHOD (9. dan)

Spanje v Monteverde lahko opišem kot spanje na prepihu. Hiše so na pol lesene in nimajo nobene izolacije, zato v sobi piha na vse konce. Ponoči me je pošteno zeblo, čeprav sva bila pokrita s tremi odejami in še spala sem v dolgih smučarskih "gatah", majici z dolgimi rokavi ter seveda nogavicami. Kdo bi pričakoval, da bo tako mrzlo v tropski Kostariki. Nasvet: za Kostariko obvezno spakirajte tudi več kosov dolgih in toplih oblačil.
Selvatura Park opoldne, ko se je na srečo zjasnilo in prijetno otoplilo.
Monteverde, Kostarika
Med zajtrkom opazujeva vreme skozi okno - sije sonce, močan veter odpira vhodna vrata in hkrati pošteno dežuje. Včeraj sva si vplačala dnevno dogajanje v parku Selvatura, zato sem domače prijazno vprašala, kaj pomeni to vreme za izlet, in mi je lastnik prijazno odgovoril, da to ni nič in da so to povsem normalne vremenske razmere. OK, potem pa le gremo, če je tako. :)

Zip-line v parku Selvatura je res nepozabno doživetje.
Park Selvatura, Kostarika

V parku Selvatura je precej različnega dogajanja - imajo zip-line, hojo po visečih mostovih z ogledom ptičev, ogled žab in kač, razstavo insekticidov, park kolibrijev in še kaj. Začneva z zip-line vožnjo že navsezgodaj. Močno dežuje, ko čakamo na začetek. Vsakega posebej opremijo in nas popeljejo v gozd, kjer se začne adrenalinsko dopoldne. 8 jeklenic, ki si sledijo skozi deževen gozd, nudi ravno pravo dozo adrenalina. Močan dež dodatno pripomore še k večji hitrosti, saj so jeklenice mokre in tudi zaviranje nič pomaga. Najkrajša jeklenica meri 76 metrov, zadnja in hkrati najdaljša pa meri celih 1.000 metrov. Na to jeklenico sva morala kar oba skupaj, saj bi se drugače zaustavila, zaradi močnega vetra. :)

18 različno dolgih jeklenic požene precej adrenalina po žilah.
Selvatura Park, Kostarika

Opoldne se je nebo zjasnilo in nadaljevala sva z ogledom parka kolibrijev. Nešteto barvnih, malih kolibrijev obletava umetne rožice, ki vsebujejo sladko vodo. Tako jih pretentajo, saj kolibriji mislijo, da so rožice in se tukaj hranijo. Značilni so po svojem hitrem prhutanju s svojimi krili (do 80 nihajev na sekundo), kar jim omogoča lebdenje v zraku. So tudi edine ptice, ki lahko letijo nazaj. Kolibriji so tudi čudovitih barv - modri, zeleni, vijolični, rumeni... Skratka res čudoviti drobceni ptički.

Majhni kolibriji so čudoviti ptički, ki lebdijo v zraku.
Za konec sva si pustila še hojo po visečih mostovih. Osem mostov dolžine od 65 do 157 metrov ponuja opazovanje ptičev na njihovi višini med krošnjami dreves. Žal sva bila tukaj okrog enih popoldan, ko imajo vsi ptiči popoldanski "počitek", zato nisva videla prav nič. Sva se pa toliko bolj zabavala ob nihanju in pozibavanju na mostovih. :)

Viseči mostovi so namenjeni za opazovanje ptičev.
Selvatura Park, Kostarika
Ker seveda še ni bilo dovolj dogajanja in adrenalina, sva si zvečer organizirala še nočni pohod v gozd z lokalnim biologom. Da najdemo kakšno "lepo" žival. :) Dve uri in pol smo v trdi temi preživeli v gozdu in iskali živali. Gospod je bil res fantastičen, saj nama je res pokazal v gozdu vsa živa bitja. Veliko živali smo opazovali med spanjem - metulja, majhno žabo, tukana. Lenivci, oposum, pajki, insekticidi, hrošči so bili vsepovsod.

Krasen metulj med spanjem na spodnji strani lista.
Monteverde, Kostarika
Našli smo celo lepo, odraslo tarantelo, ki je zelo strupena. Tarantele se gibljejo in prehranjujejo samo zelo blizu svojega doma, saj slabo vidijo in ne bi znale domov, če bi šle predaleč. Izležejo 120 jajc in k sreči večino svojih mladičev tudi pojedo (zaradi slabega vida), saj bi nas drugače preplavile. Nekateri mladiči so pametni in se ji zasidrajo na telo, da jih ne more pojesti in tako preživijo.

Tarantele so zelo strupene in zelo slabo vidijo.

Skupaj stroški dneva = 246 €
- hotel Mar Inn = 49,5 €
- vstopnina Zip-line & viseči mostovi = 140 $ (107,7 €)
- vstopnina kolibriji = 10 $ (7,7 €)
- biolog za nočni pohod po gozdu = 80 $ (61,53 €)
- kosilo in voda = 20,80 €
- voda, trgovina = 3.400 ¢ (4,86 €)