petek, 8. februar 2013

ŠRILANKA: NA OGLED KITOV V MIRISSO (7. dan)

Ko smo pa prišli do danes, sem pa ugotovila, da potujeva narobe. Za ogled kitov (Blue Whales) sva se morala po isti cesti vrniti danes nazaj v Mirisso, ki je načeloma na poti, kjer sva se peljala 2 dni nazaj. To naju je izučilo spet za potovanje naprej. Vendar je potrebno vzeti v zakup dober hotel in samotno plažo v Ranni. V Mirissi namreč ni drugega kot ogled kitov.

Zbujanje ob štirih zjutraj, saj je ob sedmih že odhod z čolnom na ogled kitov. Ojojoj, kakšna ura. Prevoz sva si morala urediti z kombijem, ker ob petih zjutraj busi še ne vozijo. Temu primerna je bila tudi cena prevoza. Ogled sva si rezervirala po netu na temelju priporočil Trip Advisorja in sicer z ekipo Raja & The Whales. Kje je poanta? Res so daleč najdražji, vendar so zelo prijazni do kitov in eko. Čoln napolnijo le toliko, kolikor gre oseb na čoln, hrano na čolnu postrežejo na krožnikih in s pravim priborom (ne plastičnim) in ne zasledujejo kitov. S čolnom smo se odpeljali na odprto morje, ugasnili motor ter čakali. In res takoj v daljavi smo zagledali prvega kita, ki se je dvignil na površje. Zagledaš samo vodo, ki jo razprši visoko v zrak. Blue Whales so največje živali na svetu - tehtajo 170 ton in dolgi so 30 metrov. Vidiš ga le malenkost in že to je kot podmornica. Zelo dolgo sem si želela videti kita in uresničila se mi je želja na najlepši možen način. Kit se dvigne na površje za 7 minut, nato dvigne rep in se potopi za 12 minut. Nato se ponovno dvigne. V kakšnem trenutku jih je bilo zunaj tudi več kot pet. Neverjetno doživetje... Ekipa Raje je na tem mestu približno 15 minut in potem se gre nazaj proti obali. Če nisi zadovoljen, ti vrnejo polovico denarja. In ko smo že skoraj odšli nazaj, je prišel iz vode kit oddaljen od čolna le nekaj metrov. To je bil resnično vrhunec, saj je plaval mimo čolna vseh 7 minut in videli smo ga oddaljenega le slabih 5 metrov od čolna. Ni besed, potrebno je to doživeti... :)

Seveda sem pričakovala, da bodo kiti skakali iz vode, kot je to v risankah. :) Haha... Kita vidiš le malo in sicer samo del, kjer ima odprtino za zrak in za 2 sekundi rep, ko ga dvigne. Je pa to le delček celotnega kita - vse ostalo je pod vodo in lahko si pogledate kako ogromna žival je to.

Na tem mestu bi rada še dodala, da je globalizacija in pritisk na nizke cene privedel do tega, da vsi ti kiti plavajo skupaj z ogromnimi tovornimi ladjami. Vsako minuto pelje mimo ladja s kontejnerji prav tukaj in to z veliko hitrostjo. Prosim kupujte kar se da veliko lokalno, ker boste s tem kitom podarili kakšno minuto več miru v življenju.