ponedeljek, 23. junij 2014

PRAGA: OSNOVNE INFORMACIJE (1. del)

Končno je tudi Praga dobila dolgo želeno kljukico in tako sem zapisala še eno novo državo na moj seznam obiskanih dežel. Vikend v Pragi je več kot dovolj za ogled glavnih znamenitosti prestolnice ter malce občutka za Češko Republiko. Vsekakor je vredna obiska!
 
Češka prestolnica je vredna obiska, saj ima bogato zgodovino.
Praga, Češka 2014


PREVOZ Z AVTOMOBILOM
Ker Praga ni tako daleč, se lahko v Prago brez velikih težav odpravite z osebnim avtomobilom. Seveda lahko izberete tudi letalski prevoz, vendar se že pri dveh potnikih cenovno bolj izplača avtomobil. Midva sva se odločila, da greva v Prago od doma skozi Maribor do Gradca in nato naprej do Dunaja in Brna (rdeča pot). Do tukaj je cesta seveda enkratna in brez večjih težav sva prevozila vso pot. Pred Češko mejo je nekaj časa tudi magistralna cesta, ki pelje skozi manjša mesteca, zato se vožnja nekoliko upočasni. Od Brna do Prage pa je prava pustolovščina. Avtocesta, ki to ni. Namreč gradijo oziroma obnavljajo večji del avtoceste, zato so omejitve, ozki pasovi in lukenj ne zmanjka. Poleg tega pa so češki vozniki res čudni. Žal ne znajo prehitevati, skačejo kot koze na prehitevalni pas, vozijo po sredini ipd. Po pustolovščini ter prevoženih 715 km v dobrih osmih urah (dva postanka) prispeva do hotela.
 
Za nazaj najinemu konjičku nisva več privoščila travmatične izkušnje in sva se podala po drugi poti in sicer južno od Prage po lepi pokrajinski regionalni cesti, ki je bila veliko boljša kot avtocesta do Brna (modra pot). Tudi vozniki so bili precej bolj normalni in še uživala sva lahko v pogledih na pokrajino. Vseskozi so naju spremljala žitna polja ter majhne vasice z le nekaj hišami. Pot sva nadaljevala proti Linzu in skozi avstrijske tunele do Gradca in nazaj domov skozi Maribor po isti poti. Nazaj sva prevozila nekoliko manj kilometrov in sicer 680. Za pot sva potrebovala 7 ur in pol prav tako z dvema postankoma. Sledi nasvet za vse popotnike - pot skozi Lienz je krajša, hitrejša in veliko lepša kot na Dunaj in Brno. Le nekaj evrov več vas bo stala, zaradi tunelov.
 
Stroški prevoza:
- diesel za 1.400 km = 130 EUR
- vinjeta Avstrija (10 dni) = 8,5 EUR
- vinjeta Češka (10 dni) = 12 EUR
- dva tunela v Avstriji na poti nazaj = 13 EUR
 
Pot v Prago in nazaj z avtomobilom.
Praga, Češka 2014
 
HOTELI V PRAGI
Praga ponuja ogromno hotelskih nastanitev, tako da je izbira raznolika. Jaz sem izbrala Hotel Dolce Villa, saj je imel res odlične ocene obiskovalcev in cena je bila več kot sprejemljiva. Cene nastanitev v Pragi so kar boleče visoke. Sploh v strogem centru. Izbrani hotel je precej ven iz mesta (blizu letališča), vendar je pred vrati hotela bus postaja. Avtobus vozi vsakih nekaj minut in te pripelje do metro postaje, kjer se nato z metrojem odpelješ do centra. Ima tudi parkirišče ter garažo za doplačilo. 
 
Stroški hotela:
- 2x nočitev z zajtrkom za 2 osebi = 99 EUR
 
Hotel Dolce Villa je za svojo ceno zadovoljil pričakovanja.
Praga, Češka 2014

 
VALUTA
Češka še (na srečo) ni prevzela Evra, zato imajo še vedno svojo valuto in sicer Češko Krono. Opozorilo za vse, ki boste odpotovali - denarja ne menjajte v mestu v menjalnicah. Tečaj je bolano nizek in sicer menjajo za 1 Evro 19 Kron. Tečaj se giblje okrog 1 EUR = 24,5 Kč. Menjalnice so na vsakem vogalu, na veliko piše 0% provizije, a je tečaj tako slab, da vas bo res bolela glava. Denar si priskrbite doma, da ne bo težav. Midva sva hotela dvakrat zamenjati in dvakrat spregledala nizek tečaj, a na srečo nisva podpisala papirja in dobila nazaj Evre. Pa sem prej prebrala vsa opozorila, pa so me še potegnili za nos. V glavnem - menjajte doma na banki.
 
Češke Krone si priskrbite doma pred potovanjem.
Praga, Češka 2014
 
MESTNI PREVOZI
Praga ima zelo dober mestni prevoz. Avtobusi, tramvaji in metroji ter ena vzpenjača vas pripeljejo na vse želene točke v mestu in tudi izven. Na voljo so enotne karte za vse vrste prevoza in sicer karta 1,5 ure (32 Kč = 1,3 EUR) ali 24 urna karta (110 Kč = 4,4 EUR). Obstaja tudi tri-dnevna karta, če se boste dlje časa zadrževali v Pragi. Karto lahko kupite vnaprej, velja pa od trenutka, ko jo potrdite na avtobusu, tramvaju ali metroju. Imajo tri Metro linije - rumeno, rdečo in zeleno. Vzpenjača vozi v predelu Mala strana (Little Quarter) in sicer do vrha Petrinskega hriba, kjer je Petrinov stolp, ki nudi odličen razgled na celo prestolnico in še posebej grad s katedralo.
 
Stroški mestnega prevoza:
- 2 karti za 24 ur = 220 Kč (8,8 EUR)
- 2 karti za 1,5 ure = 64 Kč (2,6 EUR)
 
Mestni prevoz vključuje avtobuse, tramvaje in metroje ter celo vzpenjačo.
Praga, Češka 2014
 
VSTOPNINE
Pri vstopninah sva pa malce zakašljala že takoj po prihodu. Prvi vtis je bil zelo zaskrbljujoč, saj sva prispela v petek popoldan v mesto in takoj obiskala Judovsko četrt. Seveda naju je takoj pričakala vstopnina in sicer za vstop in oglede mastnih 500 Čk na osebo (20 EUR). Malce naju je zaskrbelo, a ne zaman. V Pragi nič ni zastonj - torej kamorkoli pomolite svoj nos, boste plačali vstopnino. Veliko vstopnin zaračunavajo kar v paketu, tako da si ne morete plačati samo eno zadevo, ampak plačate vse, ogledate pa si po želji. Zelo dobro so se naučili kapitalizma, tako da kar pripravite Krone za oglede.
 
Stroški vstopnin za dve osebi:
- vstopnina Judovska četrt = 1.000 Čk (40 EUR)
- vstopnina na stolp stare mestne hiše (Old Town Hall) = 200 Čk (8 EUR)
- vstopnina na gradu (muzej, Zlata ulička, Katedrala Sv. Vita) = 500 Čk (20 EUR)
- vstopnina Cerkev Sv. Nikolaja = 140 Čk (5,6 EUR)
- vstopnina Petrin stolp z doplačilom za dvigalo = 360 Čk (14,4 EUR)
 
 


Ni komentarjev: