četrtek, 1. maj 2014

NEAPELJ: MED OZKIMI ULICAMI (1. del)

Letošnje prvomajske praznike sva želela preživeti v Pragi, a je bila vremenska napoved slaba. Potem je bil plan ostati doma, a nekako nisva zdržala. Tako sem tri dni pred odhodom našla ugodne letalske karte za Neapelj in tudi vremenska napoved je bila takrat še optimistična. No, na koncu se je napoved seveda obrnila na slabše, a je vseeno izlet več kot opravičil stroške in izpolnil vsa najina pričakovanja.

Na terasi najinega hotela San Pietro. :)

ULICA TRIBUNALI
Na letališče v Neaplju sva prispela ob desetih zvečer in si privoščila taksi prevoz do hotela. To sicer ni bil običajen prevoz, ampak "italijanski" prevoz. :) Hotel sva imela nekaj korakov stran od ulice Tribunali, ki velja za zakladnico zgodovine, tako da sva že zgodaj zjutraj lahko začela raziskovati mesto. Ker sva imela na voljo samo en dan, sva začela že okrog osmih, ko je ulica Tribunali še spala. Ozka, umazana, polna smeti in malih trgovinic, ki so bile še večinoma zaprte. Na ulici je kup bazilik in cerkva tako z leve in desne, tako da komaj vse sploh opaziš.

Mini trgovine s svežo morsko ponudbo zjutraj na ulici Tribunali.
Neapelj, Italija

Popoldan je bila slika seveda precej drugačna, saj je ulica zaživela. Bila je polna turistov, domačinov, trgovinice so ponujale lokalne prigrizke ter italijanske specialitete. Celo pometli so jo, čeprav niti ne vem kdaj.

Makaroni, makaroni na vsakem koraku, da si ves čas lačen.

Obiščeva tudi manjšo ulico ob cerkvi Santo Domenico Maggiore, na kateri najdete polno majhnih trgovinic in rokodelskih delavnic, kjer obrtniki izdelujejo figure (tudi zelo miniaturne) iz gline. Res lepa ulica in krasni izdelki, med njimi tudi dolgo iskani magneti za hladilnik.

V manjši ulici najdete prave mojstrovine iz gline.

ART METRO IN VZPENJAČE
Do drugega dela mesta sva se peljala s podzemnim metrojem. Metro v Neaplju ima samo dve liniji in na postajah lahko obiskovalci občudujejo prava moderna umetniška dela - instalacije, mozaike, grafike, slike. V dnevno karto je vključen tudi prevoz z vzpenjačami, ki jih po mestu ne manjka. Mesto ima namreč zelo razgiban relief, ki se ves čas strmo dviga in spušča.

Neapelj ima dve metro liniji, a sta vredni ogleda, zaradi umetniških del.
Neapelj, Italija

Metro postaja Materdei s krasnim stenskim mozaikom.

Vzpenjače vam pomagajo premagati višinske razlike v mestu.

TRIJE VELIČASTNI GRADOVI
Z obale lahko občudujemo grad na hribu - SANT' ELMO in hkrati drugega tik ob morju CASTEL dell' OVO. Če se še malce sprehodimo, pridemo še do tretjega gradu in sicer CASTEL NUOVO. Zadnji je mene čisto očaral, saj je grad iz risanke. Prav takšen kot ga poznamo iz risank, filmov... Kot bi bil prav ta grad. Mogoče pa je bil res navdih. :)

Z obale lahko občudujemo na hribu grad Sant' Elmo.
Neapelj, Italija

Pravljični grad Castel Nuovo - kot iz risanke.

GLAVNI MESTNI TRG
V tem delu mesta je tudi veličasten trg (PIAZZA DEL PLEBISCITO), ki ga na eni strani obkroža najlepša bazilika kar sem jih kdaj videla - BAZILIKA SAN FRANCESCO DE PAOLA. Na drugi strani trga se nahaja palača REALO. Na trgu je tudi najstarejša italijanska operna hiša TEATRO SAN CARLO. Razgledava se še na hitro v pokriti galeriji UMBERTO I ter se z vzpenjačo in metrojem podava naprej.

Glavni trg s krasno baziliko San Francesco de Paola v ozadju.
Neapelj, Italija

Krasna notranjost bazilike San Francesco de Paola.

Palača Realo na trgu Piazza del Plebiscito.

Vhod v pokrito galerijo Umberto I z nešteto trgovinami.
Neapelj, Italija

V mestu je polno majhnih trgovinic z lokalnimi specialitetami.

Ozke ulice in majhni balkoni z bujnim zelenim okrasjem.

NAJBOLJŠA PICA
Za kosilo pa najboljša pizza do sedaj v PIZZERIA PORT' ALBA na ulici Tribunali, ki velja za najstarejšo picerijo na svetu, saj jih tukaj pečejo že od davnega leta 1738. Originalna pizza pomeni testo, mozzarella, češnjev paradižnik ter olivno olje. In verjemite mi, okus je resnično fenomenalen.

Najbolj okusna pizza v mojem življenju. In pojedla sem celo...

VULKAN VEZUV
Vulkan se nama je prvi dan pošteno skrival med oblaki, saj je bilo vreme precej aprilsko. Črno nebo, oblaki in sonce, ter nekaj neviht čez dan. Še sreča, da sva ravno takrat bila v neapeljskem podzemlju. Sva pa dobila darilo naslednji dan na letalu - fantastičen pogled na vulkan Vezuv in na celo mesto iz zraka. Še ena velika kljukica za izlet. :)

Prekrasen poglej iz letala na vulkan Vezuv, ki leži neposredno ob mestu.