nedelja, 31. avgust 2014

JAPONSKA: PRVIČ S SHINKANSNOM (1. dan)

V soboto ob 7. uri naju GoOpti pobere na železniški postaji v Ljubljani. Namenjeni smo v Benetke, od koder imava direkten let za Tokyo ob 13.30 po lokalnem času. Na poti sem kar malce napeta, saj je sobota, na cesti so poletne gneče in še pred Postojno je nekdo povozil medveda, zato nastajajo na več mestih kolone. Tudi v Italiji ni nič drugače, saj se zaključujejo počitnice. Mi se jim uspešno izognemo in na letališče prispemo točno ob 11. uri. Prvič letiva z Alitalio, zato sva oba v pričakovanjih. Kar nekaj slabih izkušenj sva slišala na njihov račun. Ampak naju izjemno presenetijo. Let je odličen, v Tokyo prispemo celo eno uro prej, hrana je odlična, posadka ustrežljiva in na voljo je vse oziroma še več, kot pri vseh najboljših družbah. Še izbira filmov je vrhunska. :)

Let z Alitalio se je izkazal za izjemnega. Prispeli smo celo eno uro prej.
Benetke - Tokyo, Japonska 2014

Pristanemo v Tokyu na letališču Narita (Terminal 1) in dokler urediva mejno kontrolo, naju že čaka v vrsto postavljena prtljaga. Ker sva bila pred potovanjem opozorjena, da je internetnih wi-fi povezav v državi in hotelih zelo malo, sva si uredila prenosen internet v obliki modema, na katerega lahko priključiva 5 aparatov naenkrat. Internetna povezava pri potovanju po Japonski je skoraj nuja, saj imaš vozni red vlakov v aplikaciji Hyperdia in tudi rada uporabljava Tripadvisor na poti. Na spletni strani Japan Wireless sva si rezervirala in tudi plačala modem za vseh 14 dni (cena je 57 €) in ga dvignila ter na koncu tudi oddala na poštnem okencu že na letališču Narita (pošta je na terminalu 1, departures, 4. nadstropje). Moram priznati, da nama je vsako minuto na potovanju prišel zelo prav in bi brez njega res težko shajala. Wi-fi je sicer bil na voljo in tudi računalnike sem videla, ampak ne čisto povsod. Tako sva pa imela res ves čas na voljo internet, ki nama je prišel še kako prav na vsakem koraku.

Internetni modem se izkaže pri potovanju po Japonski za izjemno koristnega.
Japonska 2014

Še eno zadevo sva morala urediti pred začetkom najine poti po Japonski – zamenjati voucher Japan Rail Pass za pravo karto. To lahko urediš praktično na vseh velikih železniških postajah in na letališčih. Pomembno je, da ga zamenjaš takrat, ko ga resnično začneš uporabljati, saj se veljavnost začne z dnem, ko ga zamenjaš. Na letališču sva poiskala okence JR Tickets in uredila karti ter si rezervirala sedeže na vseh vlakih od Narite do Takayame, kjer imava prvo nočitev.

Prava karta za JRP za neomejeno potovanje z vlaki.

Ko sem planirala pot, sem se odločila, da greva za začetek v manjša mesta in potem nekako vedno večja. Poleg tega imam navado, da sem v glavnem mestu na koncu, saj je največkrat najbližje letališču. Drugi razlog je bil v tem, da sva nestrpno čakala izkušnjo vožnje z japonskimi hitrimi vlaki (shinkansen). Tudi dan se je lepo poklopil, saj smo pristali že ob 9. uri zjutraj, tako da sva imela še cel dan na voljo za premik od Narite do Takayame.

Simpatično majhno mesto Takayama je izredno urejeno in lepo.
Japonska 2014

Prvi vlak je bil Narita Express, ki povezuje Tokyo z letališčem. Nato sva prestopila na shinkansen do Nagoye in od tam z express vlakom do mesta Takayama. Lahko samo rečem, da kapo dol Japoncem. Vsi vlaki so brezhibno čisti in ne najdeš niti enega male smeti na njih. Sedeži so precej bolj udobni kot na avionu, prostora je ogromno. Vedno lahko spustiš sedež do konca in še ostane za sedežem prostor za potovalni kovček ali torbo. Vozi na sekundo natančno. Ko obrne kazalec minuto, vlak spelje. Čeprav na vlakih vsi jedo in pijejo (ampak res vsi), je vse brezhibno čisto, saj za seboj pospravijo in odnesejo smeti s seboj. Prav tako so na vseh vlakih stranišča in seveda brezhibno čista.

Vožnja z japonskimi hitrimi vlaki je nepozabna izkušnja.

Čeprav so ogromne železniške postaje po celi državi, nisva imela nikoli težav z orientacijo. Vse je napisano v Angleškem jeziku in smerokazi so na vsakem koraku. Prav tako usmerjevalne table in zemljevidi, tako da je res zelo preprosto vse skupaj. Če imaš Japan Rail Pass, potem vedno vstopaš skozi informacijski pult in enostavno samo pokažeš svojo karto.

Notranjost vlakov je čisti luksuz - udobno, prostorno in čisto.
Shinkansen, Japonska 2014

Takayama je zelo majhen kraj za Japonske razmere, a še vedno precej za naše. Leži severno od Nagoye na otoku Honsu in ima samo 95.300 prebivalcev. Čeprav so naju vsi strašili z iskanjem in orientacijo po ulicah, sva vse našla vedno takoj. Hotele sva namenoma iskala čisto zraven železniške postaje, da sva imela čim manj hoje s potovalnim kovčkom in da sva zjutraj hitro na postaji. Tako sva prvi hotel našla v hipu in se podala po ulicah Takayame. Mesto je zelo poznano po izjemni govedini – Hida beef (Hida je kraj), zato so na ulicah same restavracije z njeno ponudbo. Govedina je posebna zato, ker ima čisto drugačno strukturo mesa in je sočnega okusa. »Dobre maščobe« so lepo razporejene po celotnem kosu mesa in ta maščoba se potem enakomerno stopi in da popoln, sočen okus mesu. Na ulicah tudi najdemo mesnice. Cena – seveda primerna dejstvu, da gre za najboljšo govedino na svetu.

Hida Beef velja za govedino, ki je po okusu med najboljšimi na svetu.
Takayama, Japonska 2014

Še ena posebnost Japonske, ki sva jo morala poizkusiti že prvi večer (za lažji spanec) – riževo vino ali SAKE po Japonsko. Gre za alkoholno pijačo z 12 – 17 % alkohola, po okusu pa nekaj med našim vinom in žganico. Steklenice sakeja so tako lepe, da sva se jih komaj nagledala. V tej regiji je ogromno pivovarn, ki varijo Sake in ga shranjujejo v prekrasno embalažo.

Sake ali riževo vino je tradicionalna japonska alkoholna pijača.
Takayama, Japonska

Skupaj stroški dneva =30,6 EUR
- voda in limonada = 160 ¥ (1,2 EUR)
- sushi malica na postaji = 1.300 ¥ (9,7 EUR)
- večerja hida beef (ne najboljši kosi in zelo majhne porcije) = 2.400 ¥ (17,9 EUR)
- voda in čokolada v trgovini = 241 ¥ (1,8 EUR)

Zemljevid poti
Relacija: Narita Terminal 1 - Shinagawa - Nagoya - Takayama
Trajanje: 323 min
Prevoženi km = 613 km
Cena vozovnice z JRP = 0 ¥ (0 EUR)
Cena vozovnic brez JRP = 20.100 ¥ (150 EUR)

Prevoz iz letališča Narita v Takayamo s hitrimi vlaki.