ponedeljek, 10. februar 2014

KOSTARIKA: SAN JOSE (2. dan)

Ker sva včeraj prispela pozno zvečer v hotel, sva se že doma odločila, da bova naslednji dan raziskala glavno mesto in se potem na koncu ne bova vračala, ampak bova pred odhodom spala nekje izven mesta bližje letališča. Seveda ne moreva mimo dejstva, da naju pošteno muči jet-leg in sicer, da zelo zgodaj vstajava. Zelo zgodaj pomeni, da sva okrog štirih zjutraj že povsem budna. K sreči servirajo zajtrk že ob 6.30, ker bi drugače skoraj umrla od lakote. Spiva čisto v centru v hotelu Fleur De Lys, ki je odličen. V sobi je vse kar potrebujeva, cena je primerna, hrana pa več kot odlična.
Pošta v strogem centru na glavni ulici
San Jose, Kostarika
Okrog sedmih zjutraj sva že na ulici in greva peš do centra, kjer je še vse zaspano. Nič ne dela, vse zaprto, ljudi še nikjer, domačini hodijo v službo. Tega res nisva pričakovala, saj je po drugih mestih okrog šestih že vse zelo živahno. Tukaj se trgovine odprejo šele ob devetih in tudi mesto šele takrat začne zares živeti. Sprehodiva se do njihovega parka in nazaj, da malce pretegneva kosti od letala. Po poti naletiva na "las bolas", nad katerimi sva seveda čisto navdušena. Oba spremljava oddajo Ancient Aliens, zato so nama te veličastne krogle tako neverjetne. So skoraj popolne oblike in njihov izvor ni znan. Zelo težko si predstavljamo, da bi jih lahko takratni prebivalci lahko oblikovali z orodjem in znanjem, ki so ga takrat imeli na voljo. Na Kostariki so jih našli zelo veliko in nekatere pripeljali v glavno mesto.

Las bolas so različnih velikosti. Našli so jo tudi s premerom treh metrov.

Mesto v tem času končno zaživi in glavna ulica postane precej polna in živahna. San Jose je precej majhno mestece z 300.000 prebivalci. Leži na nadmorski višini 1.170 metrov nad morjem, zato ima prijetno klimo. Čez dan se giblje okrog 25 stopinj in ves čas rahlo piha veter. Okrog San Joseja je hribovita pokrajina. Obiščeva tudi mestno tržnico, ki je kot vse druge polna raznovrstnega blaga. Na tržnici si privoščiva tudi tradicionalno kosilo ob domačinih.
Pokrita tržnica na glavni ulici ponuja raznovrstno blago.
San Jose, Kostarika

Pestra je tudi izbira lokalnih rib.
Čez dan obiščeva še Museo del Oro Precolumbino, ki ima bogato zbirko zlata. Poleg njega je tudi muzej numizmatike, ki je zelo zanimiv za ogled. Razstavljeni zlati eksponati so iz predkolumbijske dobe, torej preden so španci odkrili Kostariko. Za njih takrat zlato ni imelo posebne vrednosti; vsaj ne takšne, kot jo je imelo zlato v zahodni civilizaciji. Iz zlata so izdelovali živali, ki so jih poznali, ter nakit, ki so ga uporabljali šamani.
Museo del Oro Precolumbino z bogato zbirko zlata je vreden ogleda.
San Jose, Kostarika

Mini skulpture iz zlata navdušujejo obiskovalce.
San Jose, Kostarika.
Ker je plan jutri zjutraj odpotovati v Puerto Viejo na jug karibske obale, potrebujeva avtobusne karte. Odločiva se, da si jih priskrbiva že danes. Nekako nama ne uspe izbrskati podatkov o tem, kako dobri in organizirani so avtobusni prevozi po Kostariki. No, tukaj se pa zatakne. Najprej sva poiskala v centru mesta turistično info točko, kjer dobiva majhno knjižico z vsemi voznimi redi avtobusov po Kostariki. San Jose nima enega avtobusnega terminala, ampak jih ima 16, ki so razmetani po celem mestu. Iz vsakega terminala gre samo bus v nekaj smeri. Sprehodiva se do terminala P4, ki naj bi bil za Puerto Viejo. Terminali so tako majhni, da jih komaj opaziš. Vrsta za karte je dolga 30 metrov in ko prideva končno na vrsto nama povedo, da od tu ni busa za Puerto Viejo. Sprašujeva vse po vrsti in ugotoviva, da morava na terminal P8, ker so spremenili terminal. Še dobro, da so kje označili v knjižici. Vzameva taksi, ker naju že pošteno bolijo noge. Končno dobiva karte za jutri ob 10.00. Odpelje samo en avtobus, tako da brez težav ostaneš tudi brez karte in prevoza. Uf, si oddahneva. Sledi sprehod nazaj do mesta in sicer čez resnično neprijetno četrt, kjer nama kažejo pesti in še sreča, da naju prijazna domačina opozorita naj hitro pospraviva fotoaparat, ker se ne bo dobro končalo. Šibava kar po sredi ceste in cela odneseva pete iz te neprijetne soseske.

Avtobusna postaja San Carlos.
San Jose, Kostarika

Pred potovanjem sva na forumih brala, kako je težko dvigniti denar in da ni bankomatov. S seboj sva odnesla dolarje, s katerimi se da plačevati povsod, tako da ni tržav. V glavnem mestu so tudi menjalnice in bankomatov sva kar nekaj srečala. Banke so pa v vsakem mestu, tako da se da tudi tako priti do denarja. Samo, če je na računu... :) Nacionalna valuta je colon in tečaj je 1 € = 700 colonov (¢) oziroma 1 $ = 500 colonov. Ker sva plačevala tako s coloni kot tudi z dolarji, bodo cene zapisane v obeh valutah. Bodite pozorni na valuto...
Skupaj stroški dneva: 120 €
- hotel Fleur de Lys (nočitev z zajtrkom) = 54 €
- krema proti komarjem = 2260 ¢ (3,2 €)
- voda (več litrov) = 3300 ¢ (4,7 €)
- muzej Oro = 11.000 ¢ (15,7 €)
- kava in čaj v kavarni = 2200 ¢ (3,15 €)
- taxi = 1000 ¢ (1,43 €)
- kosilo na tržnici = 3800 ¢ (5,43 €)
- kava in čaj v kavarni teatra = 2800¢ (4 €)
- pivo in čaj v hotelu = 3000 ¢ (4,3 €)
- zelo dobra večerja v hotelu = 30 $ (23 €)