petek, 28. februar 2014

KOSTARIKA: ZARCERO IN ZAVETIŠČE AVE (20. dan)

Mesto Alajuela potniki izkoristijo bodisi za prvo noč takoj po prihodu na Kostariko bodisi za postanek pred odhodom domov. Midva sva se odločila za slednje. Je pa odlična izhodiščna točka za ogled še delujočega vulkana Poas. Veliko turistov pa se odloči za prvo varianto, od tukaj si gredo pogledati glavno mesto San Jose in vulkan Poas ter nato nadaljujejo proti La Fortuni z vulkanom Arenal in naravnimi toplicami, saj je dobra avtobusna povezava.

Edinstven park z oblikovanimi liki in oblikami iz cipres.
Zarcero, Kostarika

Dva dni sva imela na voljo za ogled vulkana, tako da sva lahko izbirala "lepši" dan glede vremena. Krater vulkana je viden le dopoldan in še to z veliko sreče glede vremena. No, vseeno drživa pesti. Plan je bil nekako en dan vulkan Poas in en dan z avtobusom do vasi Zarcero na sever, ker imajo prav "čuden" park. Če bo še čas, greva še do zavetišča za živali Ave, ker sva videla super ocene na Tripadvisorju.

Dinozavra je oblikoval s škarjami vrtnar Evangelisto Blanco.

Napoved za vulkan za prvi dan ni vzpodbudna, tako da sva si rekla, da z odločitvijo počakava do jutra. Prejšnji dan sva vsaj približno poiskala bus postaje, kjer so odhodi, da sva pripravljena. Bus postaj ima ena majhna Alajuela šest in spet cel kaos najti najprej pravo bus postajo, potem pa še pravi bus. Res OMG! Očitno so mesta hitro rasla in so bus postaje samo dodajali, kjer je bilo nekaj prostora. Upam, da to res uredijo in naredijo mestne bus postaje, ker to je pa res ena velika zmeda.

Lokalni avtobus, ki vozi na relaciji Alajuela - Zarcero je bil nabito poln.
Zarcero, Kostarika

Zjutraj slabo kaže. Iz okna opazujeva okoliške hribe v smeri, kjer naj bi bil vulkan Poas in so vsi hribi že pokriti z gostimi oblaki. Napoved za naslednji dan je nekoliko boljša. Več izbire pa ni. Kljub temu se odločiva, da greva jutri na Poas, danes pa do Zarcera in do Ave.

Po nekaj napačnih ulicah končno najdeva pravo bus postajo, s pomočjo domačinov kupiva pravi karti, bus celo pripelje, ki pa je tako poln, da ne moremo dihati. Vožnja traja dobro uro in pol po res hriboviti pokrajini porasli s kavovcem. Mestece Zarcero leži na nadmorski višini 1.800 metrov nad morjem, zato je prav prijetno hladno. Ena ulica, nekaj trgovinic, manjše hiše, cerkev in krasen park.

Stojnica na mestni tržnici, ki ponuja lokalno sadje in zelenjavo ter mlečne izdelke.
Zarcero, Kostarika

Unikaten park na Kostariki, verjetno tudi na svetu, ki ga s škarjami ustvarja vrtnar Evangelisto Blanco že štiri desetletja. Iz cipres oblikuje nenavadne oblike in živali. Najdemo opico, dinozavra, ptiče ipd. Ker imava še nekaj minut do avtobusa za nazaj, si na lokalni tržnici privoščiva kavo in čaj. Vsi so tako zelo prijazni do naju, da nama je kar nerodno.

Simpatična stojnica s kosili na mestni tržnici.

Bus nas popelje hitro nazaj do Alajuele in tik pred ciljem imamo manjšo prometno nesrečo. Avto nas izsiljuje in se malce popraskata. Vendar dovolj, da je potrebno poklicati policijo in tako ne nadaljujemo poti. Nama pa se mudi še do živalskega zavetišča Ave, saj je odprt samo do petih popoldan. Hitro skočiva na prvi bus, ki pripelje mimo, vzameva taksi in že sva v kraljestvu živali.

Krasen tukan, ki sem ga od blizu v živo žal videla le v zavetišču Ave.
Zoo Ave, Alajuela, Kostarika

Ave je zavetišče za poškodovane živali, zato mi je še toliko bolj pri srcu. Nisva pričakovala veliko, saj pri turistih ni najbolj priljubljena postojanka. Bilo nas je le peščica obiskovalcev. Vendar ravno takrat ko nimamo pričakovanj, se zgodi nasprotno.

Pisane papige so v zavetišču kar tekmovale za najino pozornost.

Krasen park, ogromno živali, urejeno do potankosti in res navdušena nad celotno podobo in dogodki. Priporočam vsem obisk, saj sva res preživela čudovito popoldne. Nagledala sva se tukanov, papig, opic, pume, lenivcev, pisanih ptičev...

Puma je pridivjala do ograje, ko naju je zaslišala, in nama pripravila pravi šov.
Zoo Ave, Alajuela, Kostarika

Ogromni iguani so se mirno sprehajali po poteh, namenjenih obiskovalcem.

Skupaj stroški dneva = 108 eur
- hotel Cathedral = 46 eur
- bus do mesta Zarcero = 2.670 ¢ (3,7 eur)
- wc = 500 ¢ (0,7 eur)
- kava in čaj na tržnici = 1.200 ¢ (1,65 eur)
- bus Zarcero - Alajuela = 3.600 ¢ (4,9 eur)
- taxi Alajuela - Zoo Ave = 7.100 ¢ (9,7 eur)
- vstopnina Zoo Ave = 27,5 eur
- bus Zoo Ave do Alajuela = 350 ¢ (0,5 eur)
- večerja v restavraciji = 8.600 ¢ (11,8 eur)